How to train your dragon

Såg just denna underbara film:


How to train your Dragon

Genres: Animation, Fantasy, Äventyr, Komedi

Handling:
Ett äventyr som utspelar sig i en mytisk värld befolkad av väldiga vikingar och vilda drakar. Historien kretsar kring en tonårig viking som lever på ön Berk, där det är en livsstil att slåss mot drakar. Snart är det dags för initiering, den stora chansen att visa sig värdig för hans stam och hans far. Men när han möter, och även blir vän med, en skadad drake vänds hans värld upp-och-ner. Filmen är baserad på en bok av Cressida Cowell.

Mina tankar:
Dreamworks har gjort även en fantastisk film. Dock är den ju extremt förutsägbra men det är väl alla Dreamworks/Pixar/Disney filmer. Fast denna blev på en gång en av mina favoriter. Hjälper också att jag har en stor förkärlek för drakar.
Dreamworks satasar mer på känslan i filmen än själva handlingen och med de lyckades dem verkligen. Draken ät otroligt söt och filmen gav även mig ett gått skratt. Fick nu lust att läsa boken, fast den ska tydligen vara riktad mot de yngre så kanske skippar det.

Övrigt: 10
Story: 6
Animation: 8
Ljud: 9
Karaktärer: 8
Nöje: 9

Slutbetyg: 9/10

Lite bilder från filmen:












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0