Robin Hobb

Som många vet älskar jag fantasy. Och för några månaders sen började jag lyssna Robin Hobbs ljudböcker. Och blev klar med dem nu, de är rätt så mycket att lyssna igenom. Har lyssnat igenom 12st böcker nu and i was blown away! Hon är helt jävla underbar.



Genre: Fantasy, Kärlek, Krig, Spänning, Äventyr, Politik och Thiller

Hon har flera triologier och de utspelar sig i samma värld, men nu ska jag skriva om den första:

Berättelsen om Fjärrskådarna:
Mördarens Lärling
Vargbroder
Mördarens jakt del 1 och 2


Handling:

Vi möta "Sonen" som är oäkta son till en prins och växer upp som en tjänare i sin fars Ridderligs hushåll. Hans existens har tvingat hans far att avsäga sig alla krav på tronen, och han ignoreras av släkten - förutom av Kungen själv, som i hemlighet låter utbilda honom till lönnmördare. För Sonen har talang för magi, vad som kallas Färdigheten, och något annat, ännu mer mystiskt. Nu hotas kungariket av barbarer, och Sonen får sitt första uppdrag, som kan rädda riket - eller leda till dess undergång.

(Detta är från första boken: Mördarens lärling. Givetvis utvecklas storyn mer senare)

Mina åsikter:

SHIT SHIT SHIT VILKA BRA BÖCKER! När man läser handlingar verkar de inte allt för intressanta men gud så bra dem är. Blev genast mina favorit böcker tillsammans med Harry Potter och Twilight. Ja de är verkligen SÅ BRA. De är extremt genomtänkta, välskrivna. storyn är sjukt bra och underbara karaktärer (speciellt Narren). Detta är böcker jag verkligen inte kan sluta mig ifrån.

Betyg: 10/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0