Kimi ni todoke/Reaching You

 

 

Episodes: 25
Aired: Oct 6, 2009 to Mar 31, 2010
Genres: Romance, School, Shoujo, Comedy
Duration: 22 min. per episode
Rating: PG-13 - Teens 13 or older



Handling:
Serien kretsar runt Kuronuma Sawako men de flesta kallar henne Sadako (Tjejen i The ring) eftersom hennes läskiga annsikts utryck och beetende. Därför har hon aldrig haft riktiga vänner när alla är rädda för henne. Men hon är extremt snäll och naiv men socialt handikappad eftersom hon spenderat hela sitt liv med enbart sina föräldrar.Hon beundrar Kazehaya Shouta, den populärsate killen i skolan.

Hennes omgivning får sakta upp ögonen att hon faktiskt inte är så elkat som hon serut och börjar smälta in i klassen och påverka sin omgivning, inklusive Kazehaya.

Serien bjuder på: Skratt, tårar, missförstånd, rivaler, vänner och kärlek



Mina tankar:
Denna är en typiska feel-good serie. Men sitter bokstavligen och små ler genom den. Finns vissa rikigt dramatiska ögonblick då jag faktiskt fällde en tår och ögonblick då jag verkligen gapskrattat. Dock är jag irriterad på hur jävla TRÖG Sadako kan vara och det är seriens största svaghet. Missförstånd på missförstånd bara för att hon har så tjock skalle.

En anna svaghet är även slutet, ska inge ge några spoilers men den slutade verkligen mitt i soppan. Kommer säkert att komma en säsong 2 eftersom denna vart så populär. Dock fortsätter jag med att läsa mangan, och de gör mej besviken att animen slutade PRECIS när de började hända grejjer.

Men jag verkligen ÄLSKAR denna serie, är absolut på top 10 av de bästa animes jag har sett, så jag rekommenderar den STARKT.


Övrigt: 10
Story: 8
Animation: 9
Ljud: 8
Karaktärer: 8
Nöje: 10

Bilder:














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0