Hachiko a dog's story




Hachiko a dog's story

Genres:
Drama, sann historia, tragedi

Handling:
När akita-valpen Hachiko kommer till sitt nya hem, dröjer det inte länge förrän han och hans husse är oskiljaktiga. Varje dag vid samma tid möter Hachiko sin ägare vid tågstationen, och hunden blir en älskad medlem i familjen. Men en dag får Hachiko vänta förgäves. Trots det väntar han troget på sin husse varje dag under de kommande tio åren. Hans öde berör många av de människor som passerar stationen, och de hjälper hunden med mat och varma ord.

Mina åsikter:
My god! jag grät nästan hela filmen! Så otroligt underbar, både hjärtvärmade och tragisk. Well ord kan inte beskriva filmen, se den och bli berörd. Sägar samma sak om denna film som om The notebook: Gråter man inte till den har man inge hjärta.

Betyg:
10/10

Bilder:







Och detta är en sann historia. De har till och med gjort en staty av honom vid tågstation han satt och vätade vid i 10 år. Om jag nån gång far till Japan så måste jag nästan se statyn


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0