One tree hill

Okej jag måste nästan också se serien som ALLA hypar om: One tree hill

Innehåller spoiler från s1-s4



Egentligen började jag se den för ca 2 år sen men har gått segt fram eftersom jag inte gillade första säsongen riktigt. Inte dålig men kände hellre att jag kan spendera den tiden på en annan serie. Men Alinne gnällde konstant på att den bli bättre den blir bättre. Första säsongen handlade för mycket om basket helt enkelt. Hade även förväntat mig att den skulle vara mer heartbreking. Om jag inte minns fel sa Alinne att andra säsongen skulle vara den sorligaste, men under första och andra hade jag än så länge inte fällt en tår.



Sen började säsong 3. Wow säger jag, Serien gick från av vara en 7/10 poängare till 10/10. Kändes små seg i början men nu blev de full rulle. Hände saker hela tiden, både sorliga, roliga, dramatiska och till och med skottdrama på skolan, mord, dödsfall och hemliga släktingar. Säsong 4 förtsatte att vara lika awsome och jag satt bokstavligen fast i tven i 3-4 veckor för att se klart s3 och s4. Avsnittet med Peytons mamma fick mej verkligen att sätta hjärtat i halsgropen. Dock en sak som stör mig som jag måste nämna. OTHs inavels problem



(Är inte 100% säker på att detta stämmer nu eftersom de var så länge sen jag såg men rätta mig om jag har fel)

I början av serien var Nathan med Peyton, sen blev han kär i Lukas bästa vän som hatar honom eftersom han är ett svin men som såsmåningom ger efter. Lukas blir tillsammans med Brook som är Peytons bästa vän fast han uppenbarligen har känslor för Peyton. De de leder till att de går bakom ryggen på Brook men hon får såklart reda på det och de blir ovänner. Lukas blir lessen när han inte ha någon av dem och skaffar sej ett one night stand vid namn Niki. Sen visar de sej att en i basketlaget vid namn Jake har barn. Och gissa vem mamman är? Jo Niki som Lukas precis ha varit med. Niki visar sej vara en psykobitch och oansvarig mamma så Jake låter henne inte vara med i barnets uppfostran. Peyton hjälper honom att hålla sej undan och då får såklart känslor för honom men eftersom han måste fly från Psyko-Niki så funkar de inte med ett förhållande och han lämnar One tree hill så Peyton blir kvar hjärtekrossad. Lukas blir senare tillsammans med Brook igen men men har fortfarande känslor för Peyton så allt går i repris förutom att de inte smyger denna gång utan Peyton säger ärligt till Brook att hon är kär i hennes pojkvän igen. Till slut blir Lukas och Peyton tillsammans. Sen kommer de fram att Nathan har varit med Brook medans han var tillsammans med hennes bästa vän Peyton.

You get my point? Riktig jävla inavel.



Men sen började jag med säsong 5.... Okej serien blev inte jättedålig men sjönk tillbaka till att vara en 7/10 poängare och de gjorde mig riktigt besviken, dock har jag bara sett 6 avsnitt av den säsongen. Men jag har inte alls nån lust att fortsätta kolla för jag vill ha säsong 3 och 4 i minnet och önskar att serien hade slutat där.

Serien är helt klart värd att spendera sin tid på och njut verkligen av s3 och s4 men kanske borde sluta efter det. De ska väl sluta när de är på topp? Jag har ännu inte bestämt om jag ska fortsätta se eller inte, just nu känns de som att jag har mycket annat jag hellre kollar så jag håller mig till det. Kanske tar upp OTH igen med hopp om att serien blir sådär äckligt bra igen. Men av vad jag hört så är s3 och s4 dem bästa. Sen så har jag hört spoliers som jag inte gillar vilket gör att den lutar med åt "inte fortsätta se-hållet".


Kommentarer
Postat av: alinne

såga inte världens bästa serie :o

2010-02-25 @ 22:03:33
URL: http://alinneherrlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0